John Mayer talks about Camp Rock song "Introducing Me" by Nick Jonas


Jason Mraz, han som gjorde låten "I'm Yours" tog en väääldigt lång tid på sig innan han hörde låten "Introducing Me" från Camp Rock, som btw låter väldigt mycket som hans "I'm Yours"
Till Popeater.com sa han:

"Someone told me about it. They were like, ‘You’ve got to check this song out, man. It’s a total rip-off of ‘I’m Yours.’ And they’re like, ‘You should do something about it,’ which isn’t my style. If anybody attributes your music or melody in some way, it’s an honor. [But] there’s something to be said about completely ripping it off ’cause that’s your livelihood, and I have to support my family on the songs that I write and not just give it away. I heard the song, and it was just a tremendous, tremendous horror of a tune. I noticed a few similarities in the melody, but it wasn’t enough to pick up the phone and argue with somebody about it. If anything, I just wanted my $1.29 back that I spent on iTunes"

sv: "Nån berättade till mig om det. Dom sa: 'Du måste kolla på det här. Det är en total kopia av 'I'm Yours'. Och sen sa dom: 'Du borde göra något åt det', vilket inte är min stil. Om någon gör attribut till din musik eller melodi på något sätt, så är det ära. Men det finns nåt att säga om att härma totalt eftersom det där är din utkomst, och jag måste försörja min familj på låtar jag skriver och inte bara ger ut. Jag hörde låten och det var bara en förskräcklig, förskräcklig ton. Jag märkte några likheter i melodin, men det var inte värt/mycket nog att lyfta luren och tjafsa med någon om det. Om någonting, så vill jag ha tillbaka mina 1.29 dollar som jag inversterade på iTunes"

Jag har inte översatt exakt, men bara på ett ungefär.



Comments

Comment here!

Namn:
"I'm here alot, remember me!"

Email: (can only be seen by me!)

URL to your blog/website :):

Comment:

Trackback
RSS 2.0